2016. október 29., szombat

Egy kis segítség

Gyártottam itthon saját kezűleg egy pár dolgot ami nagyon megkönnyíti a szabást.
Az egyik körök rajzolásához ad segítséget és így néz ki. 



Szerintem nem kell semmit mondani a képek magukért beszélnek.
Nekem nagyon bevált, a körző már csak ritkán kell.

A másik a nagy kedvencem a varrásszélesség segítő.
A neten láttam készen lehet kapni de gondoltam én is el tudom itthon készíteni.
Meg is csináltam és nagyon szuper.
És, hogy hogyan is csináld te is?

Kell hozzá közepes vastagságú karton amiből ki kell vágni köröket:

A 2 kör sugara a varrásszélesség.
Ezt a legkönnyebben úgy tudod megrajzolni ha két normál ceruzát összegumizol és mikor rajzolsz egyszerre a kettővel az jó esetben pont varrásszélesség.
Ez jól bevált módszer volt nekem eddig mikor varrásszélességet rajzoltam de ezt jobb.
Szóval a kettes sugara megvan.
Az 1. kör sugara legyen ettől nagyobb olyan 1 cm-rel. Ennek nincs már igazán jelentősége hogy mennyi. A 3 sugara az első és második sugara között legyen. 
És most össze kell őket ragasztani a megfelelő sorrendben.
Alul az első, erre ragasztod a másodikat, de vigyázz pontosan ragassz ne legyen ragasztós máshol.
A két kör közepe pontosan fedje egymást. Ezt így a legkönnyebb elérni.
Ha megszáradt jöhet rá a harmadik itt nagyon vigyázz a ragasztással, csak a kicsi kör legyen odaragasztva mert ha kifolyik odaragad az első a másodikhoz és nem lesz meg a távolság az első és a harmadik között. Én ezt úgy oldottam meg, hogy ragasztás után azonnal egy másik kartont helyeztem közé és folyamatosan körbe-körbe mozgattam nehogy összeragadjanak ott ahol nem kéne.


És íme használat közben:


Ha hasznosnak találod őket akkor készítsd el te is otthon.
Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések: