2010. december 3., péntek

Elkészült a cicamica:)

A cicamicát Emese szerette volna elkészíteni és írt nekem egy levelet, hogy valami nem jó, mert nem akar a cica sikerülni. Próbálkoztunk, de nem igazán jöttünk rá. Így hát úgy döntöttem akkor megvarrom én is és megnézem mi a hiba. Hát igen akkor jöttem rá, vagyis nemcsak én hanem a kollegínám is, hogy hiányos a szabásminta. Legalábbis szerintem. Hiányzik a cica háta.:(( No a lényeg az, hogy így rájöttünk, és én megvarrtam igéretemhez híven, és fényképeztem is közben.
Nem lett olyan szuper mint a képen a mintán ez olyan Moncsi féle, de szerintem cuki. 
Ilyen lett a kész cica:



Kicsit körülfotóztam:))
És lépésről lépésre ahogy készült:
A fejét kicsit át kellett szabni, mert nagyon kiállt a pofikája, négy darab lett belőle szabva. 
Szembefordítva össze lett varrva  egy részen.
A kettőt most már körbe összevarrtam és kitömtem, ez lett belőle:
Kicsit meglapítgattam, eligazgattam, majd amikor már ki volt tömve akkor a füleknél keresztbe elvarrtam, és kialakítottam a fül kinézetét.
Utána kiszabtam a lábakat amivel nem volt probléma. Az jó ahogy van. Varrtam, tömtem és ez lett belőle:
Most jött a neheze. Ki kellett gondolni milyen is legyen a háta. Az alsó rész megvan amin a cica fekszik de a háta hiányzott ezért nem sikerült megvarrni eddig. Rájöttünk, hogy le kell mérni a cica alsó részének a körfogatát, megfelezni, és egy ilyen nagyságú kicsit kúpos hátat szabni neki. Jaj, azért remélem érthető vagyok. Ez csak azért magyarázom ennyire körül mert ha te nem akarsz majd egy ennyire magas hátú cicát készíteni akkor tudd hogyan is szabd ki a hátát. Akkor kicsit laposabb legyen.
No, ha ez megvan akkor körbe rá kell varrni az aljára de úgy hogy közben beilleszted a lábakat a helyükre. Valahogy így fog kinézni:
Kifordítjuk:
Ezután már csak ki kell tömni, a fejet rávarrni, megcsinálni a pofiját tetszés szerint. Én csaltam egy kicsit kész szemeket ragasztottam neki. :)
Most olyan mint egy teknősbéka:)))))
Most a cica farkát kell elkészíteni. Szabunk, varrunk és tömünk ismét. Én kicsit vastagabbra szabtam mint az eredeti minta.
És végül rávarrni a cica farkát, és kész is. Lehet simogatni, szeretgetni. Az eredeti képen egy egérke ül a cica fején de én már azt nem csináltam meg. Szerintem most már bárki el tudja készíteni.
És végezetül a szabásminták amik alapján én dolgoztam.
Mindegyik A/4-es lapon van, szennelni nem tudok ezért hát csak ezt tudom nektek adni.:((
Jó munkát hozzá, ha szeretnéd megvarrni!



2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Varrogató!
Nagyon jó kis blogod van, sokszor nézelődök itt. Láttam a cicamica elkészítésére vonatkozó problémát, h. nincs háta szabásminta. A minta tökéletes minden része megvan ha még egyszer megnézed. Ha elkészítem küldök képet ide, ha lehet.
üdv:Gaby

Moncsi írta...

Kedves Gaby!
Köszönöm a hozzászólást és köszi majd a képeket is előre ha elküldöd. Hát akárhogy is nézem én a képeket sehogy sem tudom hol is a háta. Ha meg is van és az amire először gondoltunk akkor meg nem értem hogyan is kellene megvarrni. Ha segítesz akkor köszönöm szépen mindenki nevében is előre. Üdv Moncsi